Drodzy Nauczyciele i Uczniowie,

Unia Europejska jest łączącą 27 państw wspólnotą polityczną i gospodarczą, która przez przeszło siedemdziesiąt lat swojego istnienia osiągnęła stopień integracji nieznany dotychczas żadnej strukturze międzynarodowej. Decyzje zapadające na poziomie Unii Europejskiej wpływają na życie prawie 450 milionów Europejczyków, a w tym Polaków. Rzeczpospolita Polska od 1 maja 2004 roku stała się aktywnym uczestnikiem tych procesów, zaś Polacy, jako obywatele Unii Europejskiej, mają możliwość wpływania na kształt decyzji podejmowanych na forum UE. Świadomy udział w tych procedurach, zwłaszcza w dobie dyskusji o granicach integracji i przyszłości projektu europejskiego, nie jest możliwy bez poznania i zrozumienia mechanizmów integracji europejskiej i kwestii związanych z polityką europejską. By wyjść naprzeciw tym wyzwaniom i zachęcić ludzi, zwłaszcza młodych, do zgłębienia wiedzy z zakresu integracji europejskiej, podjęliśmy inicjatywę zorganizowania konkursu wiedzy na ten temat.

Konkurs jest organizowany przez VIII Liceum Ogólnokształcące im. Władysława IV na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty pod patronatem Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego, jako trójstopniowe zawody wiedzy. Etap pierwszy – szkolny – polegać będzie na przygotowaniu pracy (w formie eseju, filmu, reportażu itp.) na jeden z pięciu tematów, etap drugi – okręgowy – na napisaniu testu z programu stałego konkursu. Etap trzeci – wojewódzki – przeprowadzony zostanie w VIII Liceum Ogólnokształcącym w Warszawie i również będzie polegał na rozwiązaniu testu, ale już z programu stałego i programu zmiennego.

Serdecznie zapraszamy do udziału!


Tematy prac na etap szkolny:

    1. Soft power czy hard power Unii Europejskiej – jak UE kształtuje świat?
    2. Charakterystyka i ocena udziału Polski w wybranej misji Unii Europejskiej.
    3. Dlaczego Unia Europejska powinna angażować się w konflikty na świecie?
    4. Scharakteryzuj pomoc humanitarną jako narzędzie polityki zagranicznej Unii Europejskiej.
    5. Wyzwania dla Unii Europejskiej – jakie priorytety powinna postawić sobie Unia w najbliższej dekadzie?


FORMULARZ REJESTRACYJNY 


Organizatorem Konkursu na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty jest:

VIII Liceum Ogólnokształcące im. Władysława IV w Warszawie


Patronat naukowy nad Konkursem objął:

Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego



Komitet Organizacyjny

  1. dr Marta Rojewska – Przewodnicząca, nauczyciel WOS i PP
  2. dr Mariusz Włodarczyk – Wiceprzewodniczący, Wicedyrektor VIII LO
  3. mgr Ewa Gonçalves Pinto – nauczyciel historii
  4. mgr Malwina Wierzchowska – nauczyciel historii i HiT

Rada Naukowa

  1. dr hab. Daniel Przastek – Przewodniczący Rady, Dziekan Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego
  2. mgr Małgorzata Dąbrowska – Wiceprzewodnicząca Rady, Dyrektor VIII LO
  3. prof. dr hab. Wojciech Jakubowski – Kierownik Katedry Historii Politycznej WNPiSM UW
  4. dr hab. Tomasz Słomka – Katedra Systemów Politycznych WNPiSM UW
  5. dr hab. Marta Witkowska – członek TeamEurope, Katedra Polityk Unii Europejskiej WNPiSM UW
  6. dr Jadwiga Nadolska – Katedra Polityk Unii Europejskiej WNPiSM UW



Dane adresowe Organizatora:

VIII Liceum Ogólnokształcące im. Władysława IV w Warszawie
ul. Jagiellońska 38, 03-719 Warszawa
tel.: 22 619-27-45
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


ZAKRES MATERIAŁU NA POSZCZEGÓLNE ETAPY

I etap

Uczestnicy przygotowują pracę na jeden z tematów na podstawie dowolnych pozycji z literatury.

II etap

Na II etapie uczestników obowiązuje znajomość literatury programu stałego.

III etap

Na III etapie uczestników obowiązuje znajomość literatury program stałego i programu zmiennego. 



Program stały

  1. Cele działania Unii Europejskiej.
  2. Symbole UE (ich historia i znaczenie) – flaga, hymn, maskotka.
  3. Kryteria członkostwa w Unii Europejskiej.
  4. Ojcowie Założyciele Europy – Jean Monnet, Robert Schuman, Altiero Spinelli, Konrad Adenauer, Alcide de Gasperi, Paul-Henri Spaak – życiorysy polityczne i rola w procesie integracji europejskiej.
  5. Historia Unii Europejskiej i rozszerzenia UE:
    • Deklaracja Schumana,
    • traktat paryski,
    • traktaty rzymskie,
    • pierwsze wybory do Parlamentu Europejskiego,
    • Strefa Schengen,
    • Jednolity Akt Europejski,
    • Traktat z Maastricht,
    • Traktat z Amsterdamu, 
    • Traktat z Nicei,
    • Konstytucja dla Europy,
    • Traktat z Lizbony,
    • Brexit.
  1. Państwa Unii Europejskiej – stolice, języki, waluty.
  2. Państwa kandydujące do UE – stolice, języki, waluty.
  3. Organizacja i działanie Unii Europejskiej – instytucje i organy oraz procesy decyzyjne:
    • Komisja Europejska,
    • Parlament Europejski,
    • Rada Unii Europejskiej,
    • Rada Europejska,
    • Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (w tym Sąd),
    • Europejski Bank Centralny,
    • Trybunał Obrachunkowy
    • Komitet Regionów,
    • Komitet Ekonomiczno-Społeczny.
  1. Polacy w instytucjach Unii Europejskiej.
  2. Prezydencje Polski w Radzie Unii Europejskiej.
  3. Wspólny Rynek i cztery swobody Wspólnego Rynku.
  4. Budżet i fundusze Unii Europejskiej
    • procedura uchwalania budżetu,
    • źródła finansowania budżetu UE,
    • fundusze UE: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Europejski Fundusz Społeczny+, Fundusz Spójności, Europejski Fundusz Morski, Rybacki i Akwakultury, Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji.
  1. Obywatelstwo Unii Europejskiej.


Program zmienny

Unia Europejska w stosunkach międzynarodowych

  1. Działania zewnętrzne Unii Europejskiej:
    • współpraca z państwami trzecimi,
    • pomoc humanitarna,
    • pomoc rozwojowa,
    • Wspólna Polityka Zagraniczna i Bezpieczeństwa (WPZiB),
    • Wspólna Polityka Bezpieczeństwa i Obrony (WPBiO),
    • współpraca z organizacjami międzynarodowymi.
  1. Instytucje i organy obsługujące działania zewnętrzne Unii Europejskiej
    • Europejska Służba Działań Zewnętrznych w tym delegatury UE,
    • Wysoki Przedstawiciel Unii do spraw zagranicznych i polityki bezpieczeństwa,
    • kompetencje Rady, Rady Europejskiej, Parlamentu Europejskiego i Komisji Europejskiej w zakresie działań zewnętrznych,
    • Europejska Agencja Obrony,
    • Centrum Satelitarne Unii Europejskiej,
    • Agencja Unii Europejskiej ds. Cyberbezpieczeństwa,
    • FRONTEX,
    • Grupy Bojowe Unii Europejskiej.
  1. Instrumenty polityki zagranicznej UE
    • procedura zawierania umów przez UE z podmiotami trzecimi,
    • umowa stowarzyszeniowa i umowa o partnerstwie,
    • stała współpraca strukturalna (PESCO),
    • soft power UE,
    • instrumenty finansowe – Europejski Instrument na rzecz Pokoju, Europejski Fundusz Obrony,
    • Partnerstwo Wschodnie,
    • Unia dla Śródziemnomorza,
  1. Misje Unii Europejskiej
    • rodzaje misji,
    • zasady ustanawiania i przeprowadzania misji,

wybrane misje Unii Europejskiej – EUBAM Libya, EUNAVFOR Atalanta, EUFOR Althea, EULEX Kosovo, EUAM Ukraine, EUBAM Rafah, EUMM Georgia, EUPM Moldova, EUMA Armenia, EUNAVFOR MED IRINI, EUTM Somalia.



Literatura do programu stałego:

  • Podręczniki do wiedzy o społeczeństwie dla uczniów szkoły podstawowej dopuszczone przez MEN do użytku szkolnego, przeznaczone do kształcenia ogólnego, które powstały na podstawie aktualnie obowiązującej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkole podstawowej z zakresu wiedzy o społeczeństwie – jako materiał wyjściowy do zdobywania wiedzy w danym zakresie wymagający poszerzenia o wiadomości podane w pozostałych źródłach.
  • Unia Europejska. Fakty i liczby, Komisja Europejska 2020, dostęp online.
  • UE & Ja, Komisja Europejska 2020, dostęp on-line.
  • Unia Europejska. Czym jest i czym się zajmuje, Komisja Europejska 2018, dostęp online.
  • Zrozumieć politykę Unii Europejskiej: Założyciele UE, Komisja Europejska 2013, dostęp online.
  • Informacje ogólne o Unii Europejskiej, portal informacyjny Unii Europejskiej, strona www.
  • Portal Funduszy Europejskich, strona www.


Literatura do programu zmiennego:

  • Wersja skonsolidowana Traktatu o Unii Europejskiej oraz Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, Dz. Urz. UE C 202 z 7.6.2016.
  • Noty tematyczne Parlamentu Europejskiego: Stosunki zewnętrzne UE, LINK.
  • Streszczenia aktów prawnych UE: Działania zewnętrzne UE, LINK.
  • Portal Europejskiej Służby Działań Zewnętrznych – LINK.
  • Unijna współpraca w dziedzinie bezpieczeństwa i obrony, https://www.consilium.europa.eu/pl/policies/defence-security/#civilian.
  • Badźmirowska-Masłowska K., Wspólna polityka zagraniczna i bezpieczeństwa Unii Europejskiej: aspekty prawne i polityczne, Warszawa 2013.
  • Ciupiński A., Soja M., Europejska Unia Bezpieczeństwa i Obrony. Struktury, wizje, perspektywy, Warszawa 2020.
  • Przybylska-Maszner B. (red.), Misje cywilne Unii Europejskiej, Poznań 2010.
  • Ciupiński A., Państwa Europy Środkowej w stałej współpracy strukturalnej WPBIO Unii Europejskiej, „Studia nad Bezpieczeństwem” 2020 nr 5. LINK
  • Czachór Z., Aktywność Unii Europejskiej na rzecz bezpieczeństwa i obrony. Analiza w świetle teorii instytucjonalizmu historycznego, „Studia Administracji i Bezpieczeństwa” 2008 nr 4. LINK
  • Konarzewska A., Grupy bojowe UE. Zaczątek euroarmii?, „Bezpieczeństwo Narodowe” 2007 nr 3-4. LINK
  • Kosman M., Dekada kryzysu w Libii jako wyzwanie dla Unii Europejskiej (2011–2021), „Rocznik Integracji Europejskiej” 2021 nr 15. LINK
  • Łoś R., Soft power Unii Europejskiej, „Studia Politologiczne” 2016 nr 41. LINK
  • Niedźwiecki S., Unia Europejska w świecie: soft power, hard power, czy może smart power?, „Przegląd Europejski” 2017 nr 3(45). LINK
  • Rojewska M., Geneza Europejskiej Służby Działań Zewnętrznych – główne koncepcje i debata od uchwalenia Traktatu z Lizbony do zakończenia procesu prawodawczego (listopad 2010 r.), „Przegląd Europejski” 2014 nr 2. LINK
  • Rojewska M., Geneza Europejskiej Służby Działań Zewnętrznych – główne koncepcje i debata do połowy 2005 r., „Przegląd Europejski” 2013 nr 4. LINK
  • Szymański P., NATO i Unia Europejska wobec zagrożeń hybrydowych, OSW Commentary 2020. LINK
  • Terlikowski M. Madej M., Wspólna Polityka Bezpieczeństwa i Obrony UE w 2023 r.: wsparcie dla Ukrainy szansą (niepewną) na skok integracyjny (w przemyśle), „Rocznik Strategiczny” 2023/2024 t. 29. LINK
  • Terlikowski M., Madej M., Wspólna Polityka Bezpieczeństwa i Obrony w 2022 r.: systemowe słabości i wojenny zwrot na wschód, „Rocznik Strategiczny” 2022/2023 t.28. LINK
  • Terlikowski M., Madej M., Wspólna Polityka Bezpieczeństwa i Obrony w 2021 r.: czy kompas pokaże właściwy kierunek?, „Rocznik Strategiczny” 2021/2022 t. 27. LINK
  • Zięba R., Polska we Wspólnej Polityce Bezpieczeństwa i Obrony Unii Europejskiej, „Polityka i Społeczeństwo” 2012 nr 10. LINK

 


Załącznik do zarządzenia nr 41

Mazowieckiego Kuratora Oświaty

z dnia 10 września 2024 r.

REGULAMIN KONKURSU TEMATYCZNEGO 

WIEDZY O UNII EUROPEJSKIEJ

dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych województwa mazowieckiego 

w roku szkolnym 2024/2025

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737 ze zm.);

- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania Konkursów, turniejów i olimpiad (Dz. U. z 2020 r. poz. 1036 ze zm.);

- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2020 r. poz. 1309);

Przetwarzanie danych osobowych na potrzeby Konkursu:

Administratorem danych osobowych uczestników Konkursu oraz ich rodziców/opiekunów prawnych jest VIII Liceum Ogólnokształcące im. Władysława IV w Warszawie.

Zasady przetwarzania danych osobowych uczestników Konkursu i ich rodziców/opiekunów prawnych są zgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Podanie danych osobowych oraz zgoda na ich przetwarzanie i publikowanie są dobrowolne. W przypadku cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach określonych w Regulaminie Konkursu bądź żądania ich usunięcia, uczestnik Konkursu zostanie wykluczony z udziału w Konkursie


§ 1

Informacje wstępne

  1. Cele Konkursu:
    1) popularyzacja wiedzy z zakresu wiedzy o społeczeństwie w tym przede wszystkim na temat historii i zasad funkcjonowania Unii Europejskiej;
    2) promowanie wśród uczniów postaw patriotycznych, proobywatelskich i proeuropejskich;
    3) popularyzacja polskiego wkładu w proces integracji europejskiej;
    4) zainteresowanie uczniów podstawowymi pojęciami związanymi z Unią Europejską, jej instytucjami, politykami i mechanizmami;
    5) wykształcenie w uczniach krytycznego podejścia do zjawisk politycznych, umiejętności formułowania wniosków, samodzielnej oceny zjawisk politycznych oraz świadomego odbioru i współuczestnictwa w życiu społecznym;
    6) wdrażanie uczniów do samokształcenia;
    7) wzbogacanie form pracy z uczniem zdolnym;
    8) promocja zasad współdziałania w sprawach publicznych.
  1. Patronat nad Konkursem sprawuje Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego.
  2. Spośród Dyrekcji VIII Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława IV w Warszawie oraz pracowników naukowych Uniwersytetu Warszawskiego powoływana jest Rada Naukowa Konkursu, na czele której stoi Przewodniczący Rady.
  3. Do zadań Rady Naukowej Konkursu należy m.in.:
    1) nadzór merytoryczny nad organizacją Konkursu (program, literatura, zadania Konkursowe);
    2) wsparcie merytoryczne przy organizacji etapu III.

§ 2

Komisje Konkursowe

  1. Mazowiecki Kurator Oświaty powołuje zarządzeniem Wojewódzką Komisję Konkursową.
  2. Wojewódzka Komisja Konkursowa ma prawo do:
    1) weryfikacji wyników eliminacji I etapu, a w razie uchybień formalnych i błędów merytorycznych, prawo zmiany decyzji Komisji Szkolnej w zakresie zakwalifikowania do II etapu;
    2) wykluczenia uczestników z udziału w Konkursie w razie złamania Regulaminu Konkursu.
  1. Na terenie szkół, które przystąpią do Konkursu powoływane są przez dyrektora szkoły Komisje Szkolne Konkursu. W skład Komisji wchodzi Przewodniczący oraz przynajmniej jeden członek.
  2. Do zadań dyrektora szkoły należy:
    1) dokonanie zgłoszenia szkoły do udziału w Konkursie lub wyznaczenie odpowiedzialnej za to osoby;
    2) zapoznanie wszystkich uczniów szkoły i rodziców lub prawnych opiekunów z niniejszym Regulaminem.
  1. Do zadań Komisji Szkolnej należy:
    1) nadzór organizacyjny nad eliminacjami I stopnia (w tym ocena prac);
    2) przesłanie do Wojewódzkiej Komisji Konkursowej protokołu z etapu I (załącznik nr 7 do Regulaminu) oraz wszystkich prac uczniów wraz z załącznikami w wyznaczonym w harmonogramie terminie;
    3) nadzór nad przeprowadzeniem testu podczas etapu II;
    4) przesłanie do Wojewódzkiej Komisji Konkursowej protokołu z etapu II (załącznik nr 8 do Regulaminu) oraz wszystkich prac uczniów w wyznaczonym w harmonogramie terminie;
    5) prowadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z realizacją zawodów I i II etapu: kopie protokołów, dokumentacja z postępowania odwoławczego.

§ 3

Zasady uczestnictwa w Konkursie

  1. Do Konkursu mogą przystąpić uczniowie klas IV-VIII szkół podstawowych województwa mazowieckiego. 
  2. Udział ucznia w Konkursie jest dobrowolny. Do I etapu Konkursu ma prawo przystąpić każdy uczeń. Jeżeli w szkole macierzystej ucznia nie ma możliwości organizacji Konkursu, uczeń może do niego przystąpić w szkole wskazanej przez dyrektora szkoły. W takim przypadku opiekę nad uczniem sprawuje oddelegowany przez dyrektora szkoły nauczyciel szkoły macierzystej.
  3. Dla uczniów niepełnosprawnych, w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1309 ze zm.) dostosowuje się warunki i miejsca pracy do ich potrzeb. O dostosowanie wnioskuje rodzic/opiekun prawny przedkładając dyrektorowi szkoły właściwą dokumentację w terminie umożliwiającym realizację dostosowania. Wprowadzone dostosowania nie mogą naruszać zasad samodzielnej pracy ucznia jako uczestnika Konkursu.
  4. Uczniowie przystępujący do Konkursu muszą posiadać pisemne oświadczenie (załącznik nr 3) – zgodę rodziców lub prawnych opiekunów na udział w Konkursie oraz publikowanie na stronie internetowej Konkursu danych osobowych i wyników uzyskanych na poszczególnych etapach Konkursu.
  5. Przystąpienie do Konkursu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu przez ucznia, jego rodziców lub prawnych opiekunów oraz przez szkołę.
  6. Uczniowie przystępujący do Konkursu na każdym etapie obowiązani są okazać legitymację szkolną lub inny ważny dokument tożsamości ze zdjęciem.
  7. Niestawienie się ucznia na eliminacje w terminie przeprowadzenia Konkursu oraz zgłoszenie się w innym niż wyznaczone przez Wojewódzką Komisję Konkursową miejscu, pozbawia ucznia możliwości uczestniczenia w Konkursie. Spóźniony uczestnik może za zgodą Przewodniczącego być dopuszczony do eliminacji, ale bez możliwości wydłużenia czasu trwania Konkursu.
  8. W czasie Konkursu uczestnicy nie mogą opuszczać sali. Przewodniczący Komisji może zezwolić, w szczególnie uzasadnionej sytuacji, na opuszczenie sali po zapewnieniu warunków, wykluczających możliwość kontaktowania się uczestnika z innymi osobami (nie dotyczy sytuacji, w której konieczne jest skorzystanie z pomocy medycznej).
  9. W przypadku stwierdzenia niesamodzielnej pracy uczestnika lub zakłócenia prawidłowego przebiegu Konkursu, Przewodniczący podejmuje decyzję o przerwaniu Konkursu dla danego uczestnika i unieważnia jego pracę. Fakt ten należy odnotować w protokole.
  10. Członkowie Komisji nie mogą udzielać żadnych wyjaśnień dotyczących zadań ani ich komentować w czasie trwania Konkursu.
  11. Na każdym etapie Konkursu zabrania się posiadania przy sobie książek i innych pomocy naukowych oraz urządzeń elektronicznych. 
  12. Nie przewiduje się żadnych dodatkowych terminów dla poszczególnych etapów Konkursu, niezależnie od przypadków losowych, zdrowotnych i innych, które dotyczą poszczególnych uczestników, nawet w przypadku przedstawienia zaświadczenia lekarskiego.

§ 4

Prace uczestników Konkursu

  1. Uczestnicy są zobowiązani do rozwiązywania arkusza zadań zgodnie z instrukcją zawartą na jego pierwszej stronie oraz informacjami przekazywanymi przez komisję konkursową.
  2. W przypadku stwierdzenia niesamodzielnej pracy uczestnika lub zakłócania prawidłowego przebiegu konkursu przewodniczący może podjąć decyzję o przerwaniu konkursu dla danego uczestnika i unieważnić jego pracę. Fakt ten odnotowuje w protokole.
  3. Podstawą do unieważnienia pracy uczestnika konkursu jest:
    1) zakłócanie prawidłowego przebiegu konkursu;
    2) niestosowanie się do poleceń komisji;
    3) niesamodzielne wykonywanie zadań.
  1. Prace uczniów na każdym etapie są oceniane według ustalonego modelu odpowiedzi i schematu punktowania przez członków Komisji Szkolnej lub Wojewódzkiej Komisji Konkursowej.
  2. Stosuje się te same kryteria oceniania wobec wszystkich uczestników Konkursu.

§ 5

Organizacja Konkursu

  1. Zakres wiedzy i umiejętności wymaganych na poszczególnych etapach Konkursu znajduje się w Programie merytorycznym Konkursu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  2. Terminy przeprowadzenia poszczególnych etapów Konkursu są zawarte w harmonogramie Konkursu stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
  3. Konkurs organizuje się jako trójstopniowe zawody o zasięgu wojewódzkim:
    1) etap szkolny (etap I) – polega na samodzielnym przygotowaniu pracy na jeden z tematów określonych w załączniku nr 1;
    2) etap rejonowy (etap II) – polega na rozwiązaniu testu wiedzy, na co przeznacza się 60 minut;
    3) etap wojewódzki (etap III) – polega na rozwiązaniu testu wiedzy, na co przeznacza się 90 minut.
  4. Szkoły, które chcą przystąpić do Konkursu zgłaszają Wojewódzkiej Komisji Konkursowej chęć udziału, wysyłając w określonym w harmonogramie terminie wypełniony online formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej Konkursu.

§ 6

Etap szkolny

  1. Pierwszy – szkolny – etap polega na wykonaniu przez uczniów pracy na jeden z podanych w załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu tematów i przekazaniu jej do oceny Komisji Szkolnej.
  2. Prace wykonywane mogą być jedynie indywidualnie. Prace zespołowe nie będą oceniane.
  3. Prace Konkursowe w pierwszym etapie mogą mieć formę: eseju (minimalnie 2000 znaków bez spacji, maksymalnie 8000 znaków bez spacji), filmu (maksymalnie 10 minut), nagrania audio (maksymalnie 10 minut), fotoreportażu lub fotokastu. Prace pisemne należy przekazać w wersji papierowej, zaś prace mające jedną z pozostałych form – w wersji elektronicznej.
  4. Każda przekazana na Konkurs praca powinna zawierać metrykę pracy (załącznik nr 4), oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby Konkursu (załącznik nr 3) oraz oświadczenie o tym, że praca nie jest plagiatem (załącznik nr 5).
  5. Komisja Szkolna ocenia poprawność merytoryczną nadesłanych prac, a także ich oryginalność, pomysłowość ujęcia tematu oraz umiejętność wyrażania własnej oceny zagadnienia poruszanego w temacie pracy. Prace oceniane są zgodnie z zasadami określonymi w Karcie oceny pracy (załącznik nr 6).
  6. Komisja Szkolna przesyła do Wojewódzkiej Komisji Konkursowej dokumentację z I etapu zgodnie z harmonogramem i instrukcją przesłaną przez Wojewódzką Komisję Konkursową mailowo na adres szkoły podany w formularzu rejestracyjnym. W protokole umieszcza się ostatecznie otrzymaną przez ucznia liczbę punktów, a adnotację o wyniku postepowania odwoławczego umieszcza się na drugiej stronie karty oceny pracy (załącznik nr 6).
  7. Wojewódzka Komisja Konkursowa dokonuje weryfikacji oceny przesłanych prac, a następnie ustala ostateczną listę zakwalifikowanych do II etapu.
  8. Do drugiego etapu Konkursu zakwalifikowani zostają wszyscy ci uczestnicy, którzy uzyskają co najmniej 70% możliwych do zdobycia punktów. Jeżeli 70% punktów możliwych do zdobycia uzyska mniej niż 30% wszystkich uczestników etapu szkolnego, do etapu rejonowego zakwalifikowanych będzie 30% uczestników, którzy uzyskali w nim najwyższe wyniki spośród uczniów przystępujących do etapu szkolnego. W przypadku, gdy uczniowie uzyskają taką samą liczbę punktów, procent uczestników będzie odpowiednio zwiększony.

§ 7

Etap rejonowy

  1. Drugi – rejonowy – etap odbywa się jednocześnie we wszystkich szkołach, które przystąpią do Konkursu i polega na rozwiązaniu testu. 
  2. Na rozwiązanie testu przeznacza się 60 minut. Nadzór nad przebiegiem etapu sprawują Komisje Szkolne, sprawdzenia prac dokonuje Wojewódzka Komisja Konkursowa.
  3. Komisje Szkolne przesyłają protokół z etapu II oraz prace wszystkich uczniów do Wojewódzkiej Komisji Konkursowej w terminie do 2 dni od dnia przeprowadzenia eliminacji rejonowych. Wojewódzka Komisja Konkursowa po dokonaniu sprawdzenia prac ogłasza wyniki etapu rejonowego, a następnie po przeprowadzeniu procedury odwoławczej, listę zakwalifikowanych do etapu wojewódzkiego zgodnie z harmonogramem.
  4. Do zawodów wojewódzkich zakwalifikowani zostają uczniowie, którzy uzyskali co najmniej 70% możliwych do zdobycia punktów. Jeżeli 70% punktów możliwych do zdobycia uzyska mniej niż 30% wszystkich uczestników etapu rejonowego, do etapu wojewódzkiego zakwalifikowanych będzie 30% uczestników, którzy uzyskali w nim najwyższe wyniki spośród uczniów przystępujących do etapu rejonowego. W przypadku, gdy uczniowie uzyskają taką samą liczbę punktów, procent uczestników będzie odpowiednio zwiększony.
  5. Dyrektor szkoły powiadamia uczniów o zakwalifikowaniu się do etapu wojewódzkiego oraz o miejscu i terminie przeprowadzenia etapu wojewódzkiego Konkursu.

§ 8

Etap wojewódzki

  1. Trzeci etap (wojewódzki) polega na rozwiązaniu testu wiedzy. 
  2. Wojewódzka Komisja Konkursowa przeprowadza III etap Konkursu, ocenia prace uczestników, sporządza protokół oraz podaje wyniki na stronie internetowej Konkursu.
  3. Na rozwiązanie testu przeznacza się 90 minut. 
  4. Lista laureatów i finalistów zostanie opublikowana zgodnie z harmonogramem Konkursu na stronie Konkursu.

§ 9

Laureaci i finaliści

  1. Uczestnicy etapu wojewódzkiego mogą uzyskać tytuł laureata lub finalisty.
  2. Laureatami zostają uczestnicy etapu wojewódzkiego, którzy uzyskali co najmniej 70% punktów możliwych do zdobycia. Jeżeli 70% punktów możliwych do zdobycia uzyska mniej niż 30% wszystkich uczestników etapu wojewódzkiego, tytuł laureata otrzymuje 30% uczestników, którzy uzyskali w nim najwyższe wyniki spośród uczniów przystępujących do etapu wojewódzkiego. W przypadku, gdy uczniowie uzyskają taką samą liczbę punktów, procent uczestników będzie odpowiednio zwiększony.
  3. Finalistami zostają wszyscy pozostali uczestnicy przystępujący do etapu wojewódzkiego, którzy uzyskali co najmniej 30% punktów możliwych do zdobycia.
  4. Szczegółowe uprawnienia laureatów i finalistów Konkursu wynikają bezpośrednio z aktualnie obowiązujących przepisów prawa oświatowego.

§ 10

Nagrody

  1. Uczestnicy etapu wojewódzkiego mogą otrzymać nagrody rzeczowe pozyskane od sponsorów i partnerów przez Wojewódzką Komisję Konkursową.
  2. Nagrody zostaną przekazane laureatom i/lub finalistom Konkursu w czasie uroczystości podsumowania danej edycji Konkursu.

§ 11

Zasady dokonywania wglądu

  1. Na wniosek ucznia lub jego rodziców/prawnych opiekunów sprawdzona i oceniona praca ucznia może być udostępniona uczestnikowi lub jego rodzicom/prawnym opiekunom do wglądu.
  2. W ciągu 2 dni roboczych od ogłoszenia wyników, uczeń lub jego rodzice/prawni opiekunowie zgłaszają pocztą elektroniczną do dyrektora szkoły (etap szkolny) lub Przewodniczącego Wojewódzkiej Komisji Konkursowej (etap rejonowy i wojewódzki) chęć dokonania wglądu do pracy.
  3. Dyrektor szkoły (etap szkolny) lub Przewodniczący Wojewódzkiej Komisji Konkursowej (etap rejonowy i wojewódzki) decydują o miejscu i szczegółowym terminie udostępnienia prac do wglądu zgodnie z harmonogramem Konkursu.
  4. Wglądu może dokonać wyłącznie uczestnik Konkursu lub rodzice/prawni opiekunowie po okazaniu ważnego dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego tożsamość. 
  5. Wglądy odbywać się będą:
    1) po etapie szkolnym w szkole, w której uczeń przystępował do tego etapu Konkursu w czasie wskazanym przez dyrektora szkoły, w obecności osób przez niego upoważnionych; 
    2) po etapie rejonowym i wojewódzkim w siedzibie VIII Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława IV w Warszawie w czasie wskazanym przez Przewodniczącego Wojewódzkiej Komisji Konkursowej.
  1. Udostępnienie pracy trwa do 10 minut. 
  2. Materiały udostępnione podczas wglądu nie będą kopiowane, natomiast pracę można fotografować.

§ 12

Tryb odwoławczy

  1. Uczeń lub jego rodzice/prawni opiekunowie mogą złożyć na każdym etapie Konkursu pisemne odwołanie od decyzji dotyczącej wyników Konkursu wraz z uzasadnieniem.
  2. Odwołanie powinno zawierać wskazanie zadań, których ocena jest kwestionowana oraz krótkie uzasadnienie przyczyny kwestionowanej oceny. Rozpoznawane są tylko zastrzeżenia wniesione do konkretnych punktów pracy Konkursowej. Nie dokonuje się ponownie weryfikacji całej pracy na wniosek ucznia lub rodzica/prawnego opiekuna.
  3. Treść zadań Konkursowych, model odpowiedzi oraz schemat punktowania nie są objęte trybem odwoławczym.
  4. Uczestnicy I etapu Konkursu mają prawo do odwołania się od oceny pracy do Przewodniczącego Komisji Szkolnej. Odwołanie należy złożyć pisemnie w ciągu 2 dni roboczych od dnia dokonania wglądu. Przewodniczący Komisji Szkolnej rozpatruje odwołanie w ciągu 2 dni roboczych od dnia wpływu odwołania. Decyzja Przewodniczącego Komisji Szkolnej jest ostateczna.
  5. Uczestnicy II i III etapu mają prawo do odwołania się od decyzji dotyczącej wyników Konkursu do Przewodniczącego Wojewódzkiej Komisji Konkursowej w formie elektronicznej, tj. mailowo (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) na formularzu stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszego Regulaminu. Odwołanie należy złożyć w ciągu 3 dni roboczych od dnia dokonania wglądu. Przewodniczący Wojewódzkiej Komisji Konkursowej rozpatruje odwołanie w ciągu 5 dni roboczych od dnia wpływu odwołania. O decyzji uczestnik zostaje poinformowany na piśmie. Decyzja Przewodniczącego Wojewódzkiej Komisji Konkursowej jest ostateczna.

§ 13

Postanowienia końcowe

  1. Nadzór nad organizacją i przebiegiem Konkursu sprawuje Mazowiecki Kurator Oświaty.
  2. Ze strony Mazowieckiego Kuratora Oświaty nadzór nad przebiegiem Konkursu sprawuje Pani Dominika Piórczyńska, st. wizytator Wydziału Kształcenia Ogólnego Kuratorium Oświaty w Warszawie.

Kontakt do koordynatora Konkursu: (22) 551 24 00 wew. 4104

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  1. Za poprawność merytoryczną zadań oraz klucza i modelu odpowiedzi odpowiada Wojewódzka Komisja Konkursowa.
  2. Materiały Konkursowe objęte są klauzulą poufności i stanowią tajemnicę służbową.
  3. W pracach komisji Konkursowych w każdym etapie mogą uczestniczyć, w charakterze obserwatorów, pracownicy nadzoru pedagogicznego wyznaczeni przez Dyrektora Wydziału Kształcenia Ogólnego Kuratorium Oświaty w Warszawie.
  4. Informacja o miejscu i terminie rozdania zaświadczeń dla laureatów i finalistów Konkursu będzie opublikowana na stronie Konkursu.
  5. Błędnie wypisane zaświadczenie o uzyskaniu tytułu finalisty lub laureata należy zwrócić do Wojewódzkiej Komisji Konkursowej w terminie 3 dni roboczych od jego otrzymania przez ucznia. Po uwzględnieniu błędnego zapisu poprawiony dokument będzie gotowy do odbioru w Kuratorium Oświaty w Warszawie po uprzednim skontaktowaniu się z koordynatorem wskazanym w ust. 2.
  6. Za zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom III etapu Konkursu w czasie dojazdu do miejsca przeprowadzania Konkursu, a także powrotu do szkoły odpowiada dyrektor szkoły, do której uczęszcza uczeń.
  7. W przypadku stwierdzenia rażącego naruszenia niniejszego Regulaminu, Mazowiecki Kurator Oświaty może unieważnić Konkurs. Dotyczy każdego stopnia Konkursu.  
  8. W przypadku uzasadnionej konieczności zmiany terminu przeprowadzenia eliminacji Mazowiecki Kurator Oświaty może zmienić harmonogram w trakcie roku szkolnego. 
  9. W kwestiach nieujętych w regulaminie decyzję podejmuje Przewodniczący Wojewódzkiej Komisji Konkursowej. 
  10. Wszelkie koszty związane z udziałem w Konkursie ponoszą uczestnicy.


Załączniki:

Załącznik nr 1 – Program merytoryczny wraz z literaturą  (PDF 201 kB)

Załącznik nr 2 – Harmonogram Konkursu  (PDF 86 kB)

Załącznik nr 3 – Oświadczenie rodzica (prawnego opiekuna) ucznia biorącego udział Konkursie (RODO)  (PDF 74 kB)

Załącznik nr 4 – Metryka pracy  (PDF 86 kB)

Załącznik nr 5 – Oświadczenie o samodzielności pracy  (PDF 66 kB)

Załącznik nr 6 – Karta oceny pracy  (PDF 86 kB)

Załącznik nr 7 – Protokół z I etapu  (PDF 86 kB)

Załącznik nr 8 – Protokół z II etapu  (PDF 90 kB)

Załącznik nr 9 – Formularz odwołania od oceny w II i III etapie  (PDF 74 kB)


TERMINARZ 2024/2025

do 10 października – zgłoszenia szkół poprzez formularz

do 24 października – złożenie prac przez uczniów (etap szkolny)

31 października – ogłoszenie przez Komisje Szkolne wyników etapu szkolnego

4-5 listopada – termin złożenia wniosku o wgląd w ocenę pracy etapu szkolnego

6-7 listopada – wglądy w ocenę pracy etapu szkolnego

do 12 listopada – termin na złożenie odwołania od oceny Komisji Szkolnej

do 14 listopada – termin na udzielenie odpowiedzi na odwołanie

do 15 listopada – termin odesłania protokołu i prac z etapu szkolnego do Komitetu Organizacyjnego (liczy się data stempla) według instrukcji i wzorów przesłanych przez Komisję Wojewódzką

25 listopada – publikacja przez Komisję Wojewódzką ostatecznej listy zakwalifikowanych do etapu rejonowego na stronie www.wladyslaw.edu.pl

10 grudnia do godz. 14:00 – termin rozesłania prze Komitet Organizacyjny testu etapu rejonowego

11 grudnia o godz. 9:00 – test etapu rejonowego

do 13 grudnia – termin odesłania protokołu i prac z etapu rejonowego (liczy się data stempla) według instrukcji i wzorów przesłanych przez Komisję Wojewódzką wraz z testem

3 stycznia – termin ogłoszenia wyników etapu rejonowego przez Komisję Wojewódzką

7-8 stycznia – termin zgłaszania wniosków o wglądy

9-10 stycznia – wglądy w ocenę pracy etapu rejonowego

13-15 stycznia – termin na złożenie odwołania od oceny Komisji Wojewódzkiej

do 22 stycznia – termin na udzielenie odpowiedzi na odwołanie

23 stycznia – ogłoszenie ostatecznej listy zakwalifikowanych do etapu wojewódzkiego

24 lutego o godzinie 10:00 – test etapu wojewódzkiego

12 marca – termin ogłoszenia wyników etapu wojewódzkiego przez Komisję Wojewódzką

13-14 marca – termin zgłaszania wniosków o wglądy

17-18 marca – wglądy w ocenę pracy etapu wojewódzkiego

19-21 marca – termin na złożenie odwołania od oceny Komisji Wojewódzkiej

28 marca – termin na udzielenie odpowiedzi na odwołanie

1 kwietnia – ogłoszenie ostatecznej listy wyników etapu wojewódzkiego (lista laureatów i finalistów).


IMG_9307
IMG_9333
IMG_9338
IMG_9428
IMG_9429
IMG_9451
IMG_9314
IMG_9490
IMG_9483
IMG_9348
IMG_9357
IMG_9370
IMG_9386
IMG_9411
IMG_9324
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Poprzednie edycje

II edycja Konkursu

Testy:

Etap rejonowy - II edycja(PDF 892 kB)

Etap wojewódzki - II edycja(PDF 691 kB)


I edycja Konkursu

Testy:

Etap rejonowy - I edycja(PDF 565 kB)

Etap wojewódzki - I edycja(PDF 944 kB)



KONKURS MATEMATYCZNY WLADEX powrócił

Dyrekcja i nauczyciele matematyki VIII Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława IV w Warszawie przez wiele lat organizowali dla uczniów szkół podstawowych Konkurs Matematyczny pod patronatem Towarzystwa Szkół Twórczych.

Uprzejmie informujemy, że postanowiliśmy wznowić organizację konkursu w roku szkolnym 2022/2023. Nowa edycja jest skierowana do uczniów klas siódmych i ósmych.

Zapraszamy do wzięcia udziału w naszym konkursie, abyśmy mogli wspólnie przeżyć matematyczną przygodę.

Organizatorzy
Dyrekcja i nauczyciele matematyki VIII LO


REGULAMIN KONKURSU MATEMATYCZNEGO

WLADEX

TOWARZYSTWA SZKÓŁ TWÓRCZYCH DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

INFORMACJE OGÓLNE
1. Konkurs przeznaczony jest wyłącznie dla uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych województwa mazowieckiego w roku szkolnym 2024/2025.
2. Organizatorem konkursu jest VIII Liceum Ogólnokształcące im. Władysława IV w Warszawie.
3. Organizator określił następujące cele konkursu:
   • pobudzanie twórczego myślenia u uczniów i wdrażanie ich do niekonwencjonalnych sposobów rozwiązywania problemów,
   • popularyzowanie matematyki wśród uczniów,
   • rozwijanie u uczniów zainteresowań matematycznych,
   • stworzenie życzliwej atmosfery rywalizacji,
   • dostarczenie uczniom satysfakcji z sukcesu.

4. Do konkursu należy zgłaszać szkoły wysyłając maila z oficjalnego adresu szkoły na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Zgłoszenia będą przyjmowane do 21.03.2025 r. W zgłoszeniu należy podać nazwę, adres telefon szkoły oraz nazwisko szkolnego koordynatora konkursu.


ORGANIZACJA KONKURSU

1. Konkurs odbywa się w dwóch etapach :
   • etap pierwszy – eliminacje szkolne, przeprowadzają szkoły podstawowe dnia 28.03.25 r. (piątek) w oparciu o przesłany zestaw zadań, konkurs należy rozpocząć między godziną 8:00 a 9:00.
   • etap drugi – finał, przeprowadza VIII Liceum Ogólnokształcące im. Władysława IV w dniu 7.05.25 r. (środa) o godz. 12:00.
2. Szczegółowy opis każdego z etapów znajduje się na końcu niniejszego regulaminu.
3. Dokumentację związaną z konkursem (protokoły, prace uczniów z II etapu) przechowuje VIII Liceum Ogólnokształcące im. Władysława IV do końca roku szkolnego 2024/2025.
4. W finale prace uczniów oceniane są przez nauczycieli tworzących Komisję Konkursową powołaną przez Dyrektora VIII Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława IV. 
5. W skład Komisji Konkursu wchodzą:
Dyrektor VIII LO Małgorzata Dąbrowska – przewodnicząca
Edyta Kleczyńska, Małgorzata Przeniosło, Katarzyna Skibińska - członkowie. 

ETAP I ELIMINACJE SZKOLNE
1. Etap ten przeprowadza Szkolna Komisja Konkursowa powołana przez Dyrektora szkoły.
2. Przewodniczący Komisji odpowiada za jakość oraz terminowość pracy Szkolnej Komisji oraz za przeprowadzenie pierwszego etapu konkursu w wyznaczonym przez organizatora terminie.
3. Szkoły przeprowadzają etap szkolny konkursu w oparciu o nadesłane przez organizatora zadania.
4. Uczniowie rozwiązują sześć zadań otwartych, tak samo punktowanych. W trakcie konkursu uczniowie nie mogą korzystać z kalkulatorów ani innych pomocy dydaktycznych.
5. Za każde zadanie uczeń może otrzymać od 0 do 5 punktów, kryteria oceniania ustala Szkolna Komisja.
6. Czas pracy uczestników konkursu wynosi 90 minut od chwili rozpoczęcia rozwiązywania zadań.
7. Kolejność wykonywania zadań jest dowolna.
8. Protokół i wyniki z I etapu Komisja Szkolna przesyła na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 04.04.2025r. (piątek).
9. Wyniki I etapu Komisja Szkolna przekazuje mailowo z adresu oficjalnego szkoły. Nie wolno zmieniać formatu pliku zawierającego wyniki uczniów. Jeśli format będzie zmieniony nie uwzględnimy tych danych.
10. Szkolna Komisja Konkursowa zobowiązana jest do:
   • czuwania nad prawidłowością przebiegu konkursu,
   • rzetelnego sprawdzenia prac,
   • sporządzenia protokołu prac komisji,
   • przesłania listy uczniów wraz z punktacją za poszczególne zadania etapu szkolnego  konkursu w formie zaproponowanej przez organizatorów.
11. Organizator konkursu zobowiązany jest do wybrania około 60 uczestników finału na podstawie przysłanych wyników. Jedynym i decydującym kryterium wyboru uczestników finału będzie liczba zdobytych przez nich punktów w eliminacjach szkolnych.
12. Do 14.04.2025 r. szkoły otrzymają od organizatora listy uczniów zakwalifikowanych do finału konkursu.

ETAP II FINAŁ
1. Etap ten przeprowadza Komisja Finałowa złożona z nauczycieli matematyki VIII Liceum Ogólnokształcącego.
2. W finale mogą uczestniczyć wyłącznie osoby uprzednio do niego zakwalifikowane, uczestniczące w eliminacjach szkolnych. Liczba uczestników finału to około 60 uczniów.
3. Uczniowie zgłaszający się na drugi etap konkursu muszą mieć przy sobie ważną legitymację szkolną, długopis z czarnym tuszem, linijkę i cyrkiel.
4. II etap przeprowadza VIII Liceum Ogólnokształcące im. Władysława IV w dniu 7.05.25 r.
5. II etap składa się z zadań otwartych i zamkniętych.
6. Czas pracy uczniów wynosi 100 minut.
7.  W trakcie konkursu uczniowie nie mogą korzystać z kalkulatorów ani innych pomocy dydaktycznych.
8. Laureatami konkursu (I, II, III miejsca) zostają uczniowie, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów w  II etapie konkursu. Komisja może również przyznać wyróżnienia.
9. Komisja Finałowa zobowiązana jest do:
   • czuwania nad prawidłowością przebiegu finału,
   • rzetelnego sprawdzenia prac, ocenienia ich zgodnie z opracowaną punktacją,
   • wręczenia nagród laureatom,
   • sporządzenia protokołu prac komisji.
10. Od decyzji Komisji Finałowej nie przysługuje odwołanie.
11. Zakończenie konkursu wraz z ogłoszeniem wyników odbędzie się w VIII Liceum Ogólnokształcącym dnia 2.06.25 r. o godz. 12:00.


Przetwarzanie danych osobowych na potrzeby Konkursu:

Administratorem danych osobowych uczestników Konkursu oraz ich rodziców/opiekunów prawnych jest VIII Liceum Ogólnokształcące im. Władysława IV w Warszawie.
Zasady przetwarzania danych osobowych uczestników Konkursu i ich rodziców/opiekunów prawnych są zgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Podanie danych osobowych oraz zgoda na ich przetwarzanie i publikowanie są dobrowolne. W przypadku cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach określonych w Regulaminie Konkursu bądź żądania ich usunięcia, uczestnik Konkursu zostanie wykluczony z udziału w Konkursie.


Rok szkolny 2023/2024

W dniu 10 czerwca odbyło się uroczyste zakończenie II edycji Konkursu Matematycznego Wladex organizowanego dla uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych województwa mazowieckiego przez VIII Liceum Ogólnokształcące im. Władysława IV. Konkurs ma zasięg wojewódzki.

Do pierwszego etapu Konkursu przystąpiło łącznie 344 uczniów, do finału  Komisja  wybrała 54 najlepsze prace.

Zgromadzonych powitała Pani  Dyrektor  Małgorzata Dąbrowska. Podczas uroczystości p. Katarzyna Skibińska omówiła rozwiązania zadań oraz podsumowała wyniki uczniów z poszczególnych zadań, wskazując, które  było najłatwiejsze a które sprawiło największy kłopot. Następnie uczeń klasy 3c, Kazimierz Stankiewicz – finalista Olimpiady Matematycznej opowiedział uczestnikom uroczystości o swojej drodze dojścia do OM i uzyskania takiego wyjątkowego tytułu.

Po wykładzie nastąpiło ogłoszenie wyników Konkursu.

Każdy uczestnik Konkursu otrzymał pamiątkowy kubek z logo Konkursu, laureaci dodatkowo nagrody książkowe poświęcone tematyce matematycznej.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w Konkursie i zapraszamy w przyszłym roku.

Zdjęcia: Antoni Iwanowski kl. 3C i Zofia Iwanowska kl. 3B

_DSC8093
_DSC8105
_DSC8116
_DSC8172

Rok szkolny 2022/2023

Mathematica regina omnium scientiarum et - tą łacińską sentencję znają wszyscy Władysławiacy. Niedawno poznali ją także uczniowie szkół podstawowych z woj. mazowieckiego, uczestniczący w organizowanym przez naszą szkołę i cieszącym się ogromną popularnością i zainteresowaniem Konkursie Matematycznym Wladex. W zakończonym roku szkolnym wzięło w nim udział 59 szkół, w których odbył się pierwszy etap konkursu. Do jego drugiego etapu - finału, przeprowadzonego w murach naszej szkoły, zakwalifikowało się 58 uczniów. Podczas czerwcowej uroczystej gali konkursu, przewodnicząca komisji konkursowej p. dyr. M. Dąbrowska, a także członkinie komisji p. J. Wojdan, p. K. Skibińska, p. E. Kleczyńską i p. M. Przeniosło, podsumowały konkurs i ogłosiły laureatów pierwszych miejsc i wyróżnień. Niewątpliwą atrakcją gali był wykład przeprowadzony przez naszego ucznia Adriana Romaniszyna. Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie i zapraszamy w przyszłym roku.

Tekst i zdjęcia: uczniowie klasy 3c i 3d.

351107959_210114741900303_2580356364526497662_n
351483172_192853739985123_8249708772896389442_n
351509911_1027945384841754_6364005679736936344_n