W dniach 14-17 września klasa III Dg wybrała się do Krakowa, Wieliczki i Oświęcimia. Nasz wyjazd rozpoczęliśmy od zwiedzania Kopalni Soli w Wieliczce, gdzie na głębokości 135 metrów przechodziliśmy trzykilometrową trasą podziemną. Przechodząc przez kolejne komory, dotarliśmy do Kaplicy św. Kingi. Kolejny dzień zaczął się od zwiedzania Wawelu, gdzie podziwialiśmy m.in. Katedrę, Komnaty i Groby Królewskie oraz Dzwon Zygmunta. Następnie przeszliśmy przez Rynek Starego Miasta do Kościoła Mariackiego. Pani przewodnik szczegółowo opisała unikatowe dzieło sztuki – ołtarz Wita Stwosza. Po obiedzie mieliśmy okazję dowiedzieć się, co mówią o człowieku obrazy mistrzów w Muzeum Czartoryskich.

20210915_115135
Previous Next Play Pause

Trzeciego dnia zwiedziliśmy bronowicką chatę – Rydlówkę, czyli miejsce akcji „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego. Poznaliśmy też motywy symboliczne i secesyjne w malarstwie Józefa Mehoffera. Niezwykła okazała się wizyta w budynku administracyjnym dawnej fabryki naczyń emaliowanych Oskara Schindlera. Obejrzeliśmy wystawę stałą, która przedstawia postać niemieckiego przedsiębiorcy, „sprawiedliwego wśród narodów świata”, oraz losy uratowanych przez niego krakowskich Żydów, a także skomplikowaną historię miasta w czasie hitlerowskiej okupacji w latach 1939-1945. Ostatni, czwarty dzień upłynął nam pod znakiem refleksji i zadumy - poznaliśmy świat obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau.