W dniach 22-24.05 klasa 1a razem z prof. Ewą Gonçalves Pinto i prof. Martą Rojewską, jako historyczne rozszerzenie, wybrała się na trzydniową wycieczkę szlakiem pierwszych Piastów.

Pierwszego dnia, po kilkugodzinnej podróży autokarem, dotarliśmy do Strzelna, gdzie podziwialiśmy m.in. ołtarz z największą liczbą relikwii w Polsce oraz rotundę św. Prokopa – jeden z najstarszych, romańskich kościołów w Polsce. Następnie udaliśmy się do Kruszwicy, gdzie wysłuchaliśmy o historii i etymologii tych terenów oraz weszliśmy na Mysią Wieżę. Następnym punktem naszej wycieczki był Biskupin, gdzie w ekspresowym tempie zwiedzieliśmy osadę archeologiczną. Następnego dnia, już od samego ranka, śledziliśmy historię naszego kraju – najpierw byliśmy na Ostrowie Tumskim w Gnieźnie, gdzie zwiedziliśmy gnieźnieńską katedrę oraz jej podziemia, a także widzieliśmy słynne drzwi gnieźnieńskie oraz podziwialiśmy zbiory skarbca katedry. Później udaliśmy się na Ostrów Lednicki – wyspę, gdzie prawdopodobnie Mieszko I został ochrzczony. Ostatnim punktem zwiedzania, tego dnia, był zamek w Gołuchowie, w którym obejrzeliśmy część zbiorów zgromadzonych przez Izabelę z Czartoryskich Działyńską oraz mogliśmy przespacerować się po pięknym ogrodzie otaczającym posiadłość. Wieczór spędziliśmy zaś w ośrodku na rozpalaniu grilla, małym śpiewaniu przy wtórze gitary oraz jak poprzedniego wieczoru – grze w siatkówkę, a także tańczeniu belgijki, czy wspólnych rozmowach i grze w karty. Ostatniego dnia naszym celem był Poznań, niestety rozkopany, jednak mogliśmy zobaczyć piękną bazylikę jezuitów, koziołki na wieży ratusza, a także zakupić słynne rogale. Po sycącym obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną do szkoły, do której dotarliśmy po 20. Czas wycieczki był bardzo udany i nie możemy już doczekać się następnej!